" دانلود پروژه و پایان نامه | تعریف تراکم کلمات کلیدی – 3 " |
“
واضح است که سایت شما هر چقدر هم محبوب باشد اگر عبارت جستجو شده در آن موجود نباشد حتی در رتبههای آخر نتایج جستجو هم قرار نمیگیرد.
- مؤلفه متن
موتورهای جستجوگر، کلمات و عبارتهای هر صفحه را بایگانی میکنند. لذا برای عملکرد بهتر، شما باید کلمات دلخواه را در مکانهای مهم کدهای سایت خود قرار دهید.
مهمترین بخش در مؤلفه متن، انتخاب عبارتهای کلیدی سایت است. شما باید عبارتهایی را بر گزینید که واقعا مخاطبان سایتتان آن ها را جستجو میکنند. کلمات کلیدی که انتخاب میکنید باید دارای شرایط زیر باشند:
-
- مربوط به موضوع اصلی سایتتان باشند.
-
- مطمئن باشید که کاربران دیگر آن ها را جستجو میکنند.
- خیلی رقابتی نباشند. به عبارت دیگر آن کلمات، کلمات کلیدی سایتهای بسیار دیگری نباشند.
موتورهای جستجوگر به هنگام ارزیابی و رتبه بندی صفحات، به محتوای آن توجه زیادی دارند. متنی که برای یک موتور جستجوگر مهم است برای مخاطب اصلی شما هم مهم است در واقع منظور همان متنی است که مخاطب سایت شما به هنگام مراجعه به سایتتان میتواند بخواند.
منظور از متن مهم، متنی است که دو شرط زیر را دارا میباشد:
-
- متن باید بدون انجام هر گونه عمل خاصی در مرورگرهای استاندارد قابل رویت باشد.
- شما باید بتوانید متن را مستقیما از مرورگر خود کپی کرده و به یک ویرایشگر متن انتقال دهید.
عنوان صفحه به همراه متن نمایان آن مکانهای مهمی هستند که باید توجه ویژهای را به آن ها معطوف بدارید. موتورهای جستجوگر آن ها را به عنوان محتوای اصلی سایتتان در نظر میگیرند و بهینه سازی مناسب آن ها در رتبه بندی سایت تاثیر قابل توجهی دارد.
متا تگها و متون جایگزین تصاویر در اولویت بعدی قرار دارند زیرا برخی از موتورهای جستجوگر آن ها را نمیخوانند. به عنوان مثال برای دیدن کلمات متا شما باید کدهای صفحه را ببینید و همینطور برای دیدن متن جایگزین یک تصویر باید موس خود را روی آن تصویر مدتی ثابت نگه دارید.
اینها کارها همان کارهای خاصی است که بیننده برای دیدن متن انجام میدهد در حالی که متن اصلی و مهم صفحه را بدون انجام هیچگونه عملی میتواند ببیند.
موضوع اصلی سایت
امروزه موتورهای جستجوگر توجه زیادی به موضوع اصلی سایت یایتم[۴۴] آن دارند. موضوع اصلی سایت باید با مراجعه به چند صفه سایت و به راحتی قابل تشخیص باشد. به عنوان مثال بسیاری از وبلاگها که در آن ها درباره همه چیز نوشته میشود، موضوع اصلی ندارند اما ممکن است موضوعات فرعی بسیاری داشته باشند.
این نکته خیلی مهمی است که باید بدان توجه نمایید. سعی کنید هر صفحه سایتتان به نوعی به موضوع اصلی مرتبط باشد. اینکه به شما توصیه میشود به هر سایتی لینک ندهید و از هر سایتی لینک نگیرید هم دقیقا به خاطر این موضوع است. وقتی موتور جستجوگری موضوع اصلی سایت شما را بداند هر یک از صفحات سایتتان اتوماتیک وار مرتبط با همان موضوع تشخیص داده میشود و شانس کسب رتبههای بالا افزایش مییابد.
عنوان صفحه[۴۵]
عنوان صفحه به دلایل متعددی هم از دیدگاه طراحی وب سایت و هم از دیدگاه موتورهای جستجوگر، مهم میباشد.
-
- کاربران به هنگام خواندن صفحات سایت، آن را در مرورگر خود میبینند.
-
- در رتبه بندی صفحات به عنوان متن اصلی سایت نقش دارند.
-
- به عنوان چیزی که کاربران باید روی آن کلیک کنند، در نتایج جستجو نشان داده میشود.
- به هنگام ذخیره و بوک مارک کردن صفحات به صورت پیش فرض از عنوان صفحه استفاده میشود.
لذا نوشتن مناسب عنوان صفحه را مانند یک قاعده اصولی همواره مد نظر داشته باشید. در نوشتن آن دقت کنید که در عین حال که حاوی کلمات کلیدی است باید بتواند کاربران را به کلیک کردن و آمدن به سایت شما ترغیب کند. صرفا قرار دادن کلمات کلیدی در آن ممکن است به رتبه بالا منجر شود اما میزان کلیکهایی که در نتایج جستجو بر آن میشود را هم باید مد نظر داشته باشید.
اگر کلمات کلیدی بسیاری دارید باید صفحات بسیاری نیز طراحی کنید و در آن ها عنوانها را با کلمات کلیدی متناسب با همان صفحه بنویسد. قرار دادن یک عنوان ثابت در تمام صفحات سایت کار بسیار اشتباهی است که بسیاری مرتکب آن میشوند. این کار تنها زمانی درست است که سایت تنها یک کلمه کلیدی داشته باشد!
متن صفحه
متن نمایان صفحه آن چیزی است که بین دو تگ body قرار میگیرد و مستقیما قادر به کپی کردن آن از مرورگر و انتقال آن به یک ویرایشگر متن میباشید. این متن را بیننده میبیند، میخواند و سپس کاری در سایت انجام میدهد. دیدن و خواندن مطالب برای تمام صفحات اینترنتی اتفاق میافتد اما کاری که پس از این دیدن و خواندن انجام میشود مشخص نیست.
ممکن است بیننده با خواندن یک متن به خواندن مطالب بعدی ترغیب گردد. همچنین ممکن است با خواندن چند خط آن به طور کلی از سایت خارج شود.
موتورهای جستجوگر به طور مداوم تگهایی مورد تأکید خود را تغییر میدهند و شما نمیتوانید دقیقا عنوان کنید که در حال حاضر بر چه چیزی تمر کر دارند. اما رویه اصلی آن ها همواره ثابت است: آن ها متن را میخوانند و لینک را دنبال میکنند. به همین دلیل بی نهایت مهم است که شما کلمات کلیدی خود را در متن نمایان صفحه قرار دهید تا مطمئن شوید که موتور جستجوگر آن ها را میخواند و با خود میبرد.
- مؤلفه لینک
مؤلفه لینک را میتوان همان ساختار سایت دانست. ساختار ساده و قابل دسترس در کسب رتبههای مناسب مؤثر است و کاربران نیز راحتتر با آن کار میکنند.
- مؤلفه محبوبیت
محبوبیت دارای دو زیر مؤلفه محبوبیت پیوندی و محبوبیت در تعداد کلیکها میباشد. دستیابی به محبوبیت مناسب بدین معنا نیست که تا میتوانید از سایتهای دیگر لینک بگیرید. تعدا لینکهایی که به سایت شما شده است. نوع و کیفیت سایتهایی که به شما لینک دادهاند، سایتهایی که شما به آن ها لینک دادهاید و لینکهای داخلی سایت همگی در محبوبیت آن موثرند (رودکی، ۱۳۹۱).
تعریف تراکم کلمات کلیدی
تراکم کلمات کلیدی[۴۶] درصد دفعاتی است که کلمه کلیدی[۴۷] یا عبارت در مقایسه با کل کلمات یک صفحه در صفحه وب ظاهر میشود.(ویکی پدیا، ۲۰۰۹) در اواخر سال ۱۹۹۰ که ابتدای ورود موتورهای جستجو بود، تراکم کلمات کلیدی مهمترین عامل در رتبهبندی صفحات وب به شمار میرفت. شواهد نشان میدهد طراحان وب به توانایی این عامل در ارتقای رتبه سایت و همچنین فواید بیشمار آن پی بردهاند. از این رو، تراکم کلمات کلیدی به صورت گستردهای در طراحی وبسایتها رایج گردیده است. فرمول محاسبه تراکم کلمات کلیدی در صفحه وب بر اساس اهداف سئو به صورت زیر تعیین شده است:
۱۰۰NKr/TKn)*)
در این فرمول NKr تعداد دفعاتی است که کلمات کلیدی در صفحه تکرار میشوند و TKn کل کلماتی است که در متن صفحه وجود دارد. زمانی که این محاسبه صورت میگیرد، میتوان با اطمینان گفت که برچسبهای اچ.تی.ام.ال و دیگر برچسبهایی که در متن ظاهر نشدهاند، مورد استفاده قرار میگیرند (ویکی پدیا،۲۰۰۹).
اهمیت تراکم کلمات کلیدی
“
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1401-09-19] [ 10:30:00 ق.ظ ]
|