خرید متن کامل پایان نامه ارشد – ۶- بین سبک مدیریت غیرمداخلهای و خودارزشیابی دانشجویان رابطه معنیداری وجود دارد. – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
کمزیادخیلی زیاد
تعداد۴۵۲۰۱۶۰۳درصد۶/۱۴۰/۶۵۴/۱۹۰/۱
با توجه به اطلاعات مندرج در جدول ۴-۷-۱، تعداد ۴۵ نفر معادل ۶/۱۴ درصد از نمونه مورد بررسی، میزان استفاده اساتید از سبک مدیریت تعاملی را خیلی کم، تعداد ۲۰۱ نفر معادل ۰/۶۵ درصد میزان استفاده از سبک مدیریت تعاملی را کم، تعداد ۶۰ نفر معادل ۴/۱۹ درصد میزان استفاده از سبک مدیریت تعاملی را زیاد و تعداد ۳ نفر معادل ۱ درصد نیز میزان استفاده اساتید از سبک مدیریت تعاملی را خیلی زیاد ارزیابی نمودهاند.
جدول ۴-۷-۲: تحلیل میزان استفاده ی اساتید از سبک مدیریت تعاملی
متغیر
تعداد
میانگین
تجربی
انحراف استاندارد
میانگین نظری
آماره t
درجه آزادی
سطح معنیداری
سبک مدیریت تعاملی
۳۰۹
۱۵/۲
۵۴۱/.
۵/۲
۰۵/۱۱-
۳۰۸
۰۰۰/.
با توجه به اطلاعات مندرج در جدول ۴-۷، میانگین مشاهده شده ۱۵/۲ و میانگین نظری ۵/۲ است. چون t محاسبه شده یعنی ۰۵/۱۱- در سطح ۰۱/. معنیدار است، لذا میتوان گفت بین میانگین مشاهده شده و نظری تفاوت وجود دارد و میزان استفاده اساتید دانشگاه از سبک مدیریت تعاملی، به طور معناداری در سطح کم است. از لحاظ توصیفی نیز، میزان استفاده اساتید از سبک مدیریت تعاملی (۱۵/۲)، در سطح کم میباشد.
۴- بین دیدگاه دانشجویان در زمینه میزان استفاده اساتید از سبکهای مختلف مدیریت کلاس، تفاوت معنیداری وجود دارد.
جدول ۴-۸: نتایج آزمون فریدمن پیرامون مقایسه میزان استفاده از سبکهای مختلف مدیریت کلاس درس
متغیر
میانگین رتبه
تعداد
مجذورکای
درجه آزادی
سطح معنیداری
سبک مدیریت مداخلهای
۴۵/۲
۳۰۹
۱۹۹/۱۱۵
۲
۰۰۰/.
سبک مدیریت غیرمداخلهای
۹۲/۱
سبک مدیریت تعاملی
۶۲/۱
به منظور مقایسه میزان کاربست سبکهای مختلف مدیریت کلاس درس، از آزمون رتبهای فریدمن استفاده شد. نتایج جدول ۴-۸ نشان میدهد که مقدار آماره مجذورکای برابر با ۱۹/۱۱۵ و سطح معنیداری، ۰۰۰۱/. است ( ۰۱/۰p <). از آنجا که مقدار مجذور کای در سطح ۰۱/. معنیدار است، لذا میتوان گفت که بین میزان استفاده از سبکهای مختلف تدریس، تفاوت معنیداری وجود دارد. همچنین با مراجعه به میانگین رتبهی هر یک از سبکهای مختلف مدیریت کلاس درس مشخص میشود که میزان استفاده از سبک مدیریت مداخلهای به طور معنیداری بالاتر از دو سبک دیگر بوده است.
۵- بین دیدگاه دانشجویان پیرامون میزان استفاده اساتید از سبکهای مختلف مدیریت کلاس، برحسب دوره تحصیلی، سال تحصیل و رشته تحصیلی، تفاوت معنیداری وجود دارد.
جدول ۴-۹: مقایسه سبکهای مدیریت کلاس درس بر حسب متغیرهای جمعیتشناختی
متغیرهای پیشبین
متغیرهای ملاک
مجموع مجذورات
درجه آزادی
میانگین مجذورات
آماره F
سطح معنیداری
دوره تحصیلی
سبک غیرمداخلهای
۰۱/.
۱
۰۱/.
۰۴۳/.
۸۳۶/.
سبک مداخلهای
۰۴۵/.
۱
۰۴۵/.
۲۷۰/.
۶۰۴/.
سبک تعاملی
۱۷۳/.
۱
۱۷۳/.
۵۷۱/.
۴۵۱/.
سال تحصیل
سبک غیرمداخلهای
۴۳۰/.
۳
۱۴۳/.
۶۳۷/.
۵۹۲/.
سبک مداخلهای
۲۲۲/.
۳
۰۷۴/.
۴۳۸/.
۷۲۶/.
سبک تعاملی
۵۳۵/.
۳
۱۷۸/.
۵۸۸/.
۶۲۳/.
رشته تحصیلی
سبک غیرمداخلهای
۱۴۷/۱
۶
۱۹۱/.
۸۴۹/.
۵۳۳/.
سبک مداخلهای
۱۴۸/۱
۶
۱۹۱/.
۱۳۶/۱
۳۴۳/.
سبک تعاملی
۲۶۵/۲
۶
۳۷۷/.
۲۴۵/۱
۲۸۴/.
اثر متقابل دوره و سال
سبک غیرمداخلهای
۴۷۳/.
۳
۱۵۸/.
۷۰۰/.
۵۵۳/.
سبک مداخلهای
۰۸۱/.
۳
۰۲۷/.
۱۶۰/.
۹۲۳/.
سبک تعاملی
۱۱۶/.
۳
۰۳۹/.
۱۲۷/.
۹۴۴/.
اثر متقابل دوره و رشته
سبک غیرمداخلهای
۹۰۲/۱
۶
۳۱۷/.
۴۰۸/۱
۲۱۳/.
سبک مداخلهای
۵۳۶/.
۶
۰۸۹/.
۵۳۰/.
۷۸۵/.
سبک تعاملی
۱۴۳/۲
۶
۳۵۷/.
۱۷۸/۱
۳۱۹/.
اثر متقابل سال و رشته
سبک غیرمداخلهای
۹۷۳/.
۱۶
۰۶۱/.
۲۷۰/.
۹۹۸/.
سبک مداخلهای
۰۵۸/۱
۱۶
۰۶۶/.
۳۹۲/.
۹۸۳/.
سبک تعاملی
۴۴۹/۲
۱۶
۱۵۳/.
۵۰۵/.
۹۴۳/.
اثر متقابل دوره، سال و رشته
سبک غیرمداخلهای
۲۲۳/۱
۱۱
۱۱۱/.
۴۹۴/.
۹۰۶/.
سبک مداخلهای
۸۵۴/۱
۱۱
۰۷۸/.
۴۶۱/.
۹۲۶/.
سبک تعاملی
۳۱۱/۳
۱۱
۳۰۱/.
۹۹۳/.
۴۵۴/.
خطا
سبک غیرمداخلهای
۹۶۵/۴۷
۲۱۳
۲۲۵/.
سبک مداخلهای
۸۸۲/۳۵
۲۱۳
۱۶۸/.
سبک تعاملی
۵۶۱/۶۴
۲۱۳
۳۰۳/.
به منظور مقایسه دیدگاه دانشجویان پیرامون سبکهای مختلف مدیریت کلاس درس، بر حسب دوره تحصیلی، سال تحصیل و رشته تحصیلی، از آزمون تحلیل واریانس دوطرفه یا مانووا استفاده شد. با توجه به اطلاعات مندرج در جدول ۴-۹، چون مقادیر F در مورد هیچ یک از متغیرها و نیز در مورد اثرات متقابل آن ها، در سطح ۰۵/. معنیدار نیست، لذا میتوان گفت که بین میانگینهای مورد مطالعه تفاوت وجود ندارد. بنابرین بین دیدگاه دانشجویان در مورد میزان استفاده اساتید از سبکهای مختلف مدیریت کلاس، بر حسب متغیرهای دوره تحصیلی، سال تحصیل و رشته تحصیلی تفاوت معنیداری وجود ندارد.
۶- بین سبک مدیریت غیرمداخلهای و خودارزشیابی دانشجویان رابطه معنیداری وجود دارد.
جدول ۴-۱۰: نتایج آزمون همبستگی پیرسون پیرامون رابطه بین سبک مدیریت غیرمداخلهای و خودارزشیابی دانشجویان
متغیر پیش بین
شاخصهای مورد بررسی
خودارزشیابی دانشجویان
سبک مدیریت غیرمداخلهای
تعداد نمونه
۳۰۹
ضریب همبستگی
۱۹۴/.
سطح معنیداری
۰۰۱/.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 08:26:00 ب.ظ ]
|