خرید متن کامل پایان نامه ارشد – قسمت 16 – 5 |
نتایج این تحقیق با یافته های پژوهش های هادون(۱۹۹۶)، هانس(۲۰۰۱)، اگلند و همکاران،(۱۹۹۳) ، (هولمز،۲۰۰۶)، هاشمی وجوکار(۱۳۹۰)، کشتکاران(۱۳۸۷)،همسو و همخوان است.
فرضیه دوم: بین شیوه های فرزندپروری والدین با تاب آوری دانش آموزان دختروپسر دارس نمونه دولتی مقطع متوسطه دوره دوم رابطه وجود دارد.
خانواده، مدرسه، رسانه ها، شبکه دوستان و مکان های عمومی ( کوی و برزن، مغازه ها، پارک ها، سینما، معابد و غیره) امروزه جزء منابع اصلی و تاثیر گذار هر جامعه ای میباشند. اما، در میان این عناصر، خانواده اولین و بیشترین تاثیر را بر روند ساخت هویت فرهنگی اجتماعی انسان و چگونگی شکل گیری این هویت دارد .فرزندپروری، شیوه تربیتی اعمال شده از سوی والدین است، که شامل مجموعه رفتارهای متعدد و گوناگون طبیعی و بهنجار میباشد که والدین به منظور کنترل کردن و اجتماعی نمودن کودک از آن استفاده میکنند، والدین سهلگیر در ابعاد کنترل و خواستهای خود معتدل و پائین از این سطح هستند و در مهر ورزی حد وسط سه الگوی موجود رابه خود اختصاص میدهند.خانواده والدین سهلگیر، نسبتاً آشفته است. فعالیتهای خانواده نامرتب و اعمال مقررات اهمال کارانه است. بنابرین با توجه به چنین آرایش از عملکرد خانواده وجود رابطه منفی بین این شیوه فرزندپروری و عملکرد تحصیلی قابل انتظار است. اما والدین در شیوه مقتدرانه بینشهای شناختی را به کودکان خود منتقل میسازند و تمایل بیشتری برای پذیرش دلایل کودک در رد یک رهنمود از خود نشان میدهند. این والدین سخن وران خوبی هستند و اغلب برای مطیع سازی از استدلال و منطق بهره می گیرند و نیز به منظور توافق با کودک از ارتباط کلامی استفاده میکنند. آن ها ظاهراًً تحمل مقاومت در برابر قهر و غضب کودک را دارند. والدین مقتدر به آغاز تعامل کودک، به گونه و درجه ای پاسخ میگویند که معمولاً برای کودک خشنود کننده است.
با توجه به اینکه خانواده ها تفاوت های زیادی از نقطه نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، و همچنین از جهت نوع رفتار با فرزندان و فضای حاکم بر خانواده و رابطه والدین با فرزندان که به اشکال آزادی، استبدادی و یا دمکراسی می انجامد, متفاوتند. فرزندان از نظر شخصیتِ اجتماعی و هویت فرهنگی یکسان تربیت نمی شوند. نگرش ها, تصورات و رفتار خانواده بیشترین تاثیر را بر رفتار اجتماعی و هویت فرهنگی و اجتماعی فرزندان دارد.به عنوان نتیجه نهایی می توان گفت که : شیوه های فرزند پروری دمکراتیک، فرزندانی اجتماعی و خالق پرورش میدهد. محور اساسی دمکراسی بر گفتگو، مذاکره و مشاوره استوار
-
- .Garmezy ↑
-
- . Masten ↑
-
- ۳٫White. ↑
-
- ۴٫Driver ↑
-
- ۵٫Warren. ↑
-
- ۶٫Smith. ↑
-
- ۷٫Tooley ↑
-
- ۸٫Montague ↑
-
- ۹٫Robinson ↑
-
- ۱۰٫Cosper ↑
-
- ۱۱٫Paul ↑
-
- ۱۲-Kumpfer,kl ↑
-
- ۱٫Gorsuch ↑
-
- ۲٫Pinquart. ↑
-
- ۳٫Rutter,m ↑
-
- .Hurlington,k. ↑
-
- ۵٫dobbines ↑
-
- .Anisworth ↑
-
- .Protective Factors ↑
-
- ۲٫Fraser ↑
-
- ۳٫Richman ↑
-
- ۴٫Galinskg. ↑
-
- Exline.5 ↑
-
- Simpson.6 ↑
-
- Hales .7 ↑
-
- Francis.8 ↑
-
- Robbins.9 ↑
-
- Lewis.10 ↑
-
- Quigley.11 ↑
-
- Wheeler.12 ↑
-
- Yang.13 ↑
-
- Mao.14 ↑
-
- Graham.15 ↑
-
- Furr.16 ↑
-
- Flowers.17 ↑
-
- Burke.18 ↑
-
- ۱٫Grossman ↑
-
- ۲٫Moore. ↑
-
- ۱٫positive psychology ↑
-
- ۲٫stroebe. ↑
-
- ۳٫Hewstone ↑
-
- ۴٫cawan ↑
-
- ۱٫Homo Religious ↑
-
- ۲٫Frankel ↑
-
- ۳٫Logotherapy ↑
-
- ۱٫Religion Orientation. ↑
-
- ۲٫Intrinsic ↑
-
- ۳٫Extrinsic ↑
-
- ۴٫forget ↑
-
- ۵٫Barger ↑
-
- .Agent Thinking ↑
-
- .Pathway Thinking ↑
-
- .snyder ↑
-
- ۴٫lopez ↑
-
- .Yalom↑
-
- ۱٫Pario↑
-
- ۱٫Mecobe ↑
-
- Martin.2 ↑
-
- Darling.3 ↑
-
- Stenberg.4 ↑
-
- .Stretch1 ↑
-
- Seligman.1 ↑
-
- ۱٫Hauser ↑
-
- Lutar.2 ↑
-
- Gushing.3 ↑
-
- Dlgado.1 ↑
-
- Marcoen.2 ↑
-
- Elkins.3 ↑
-
- ۴٫Piedmont ↑
-
- Ingram.1 ↑
-
- ۲٫ Sandvike ↑
-
- Ellison.3 ↑
-
- Hall.4 ↑
-
- Edwards.5 ↑
-
- ۶٫Spiritual Transcendence Scale(STS) ↑
-
- ۷٫Tsuang ↑
-
- Wilihams.8 ↑
-
- Simpson.9 ↑
-
- ۱۰٫Lyons ↑
-
- ۱٫Carson ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 08:26:00 ب.ظ ]
|