نتایج این تحقیق با یافته های پژوهش های هادون(۱۹۹۶)، هانس(۲۰۰۱)، اگلند و همکاران،(۱۹۹۳) ، (هولمز،۲۰۰۶)، هاشمی وجوکار(۱۳۹۰)، کشتکاران(۱۳۸۷)،همسو و همخوان است.

فرضیه دوم: بین شیوه های فرزندپروری والدین با تاب آوری دانش آموزان دختروپسر دارس نمونه دولتی مقطع متوسطه دوره دوم رابطه وجود دارد.

خانواده، مدرسه، رسانه ها، شبکه دوستان و مکان های عمومی ( کوی و برزن، مغازه ها، پارک ها، سینما، معابد و غیره) امروزه جزء منابع اصلی و تاثیر گذار هر جامعه ای می‌باشند. اما، در میان این عناصر، خانواده اولین و بیشترین تاثیر را بر روند ساخت هویت فرهنگی اجتماعی انسان و چگونگی شکل گیری این هویت دارد .فرزندپروری، شیوه تربیتی اعمال شده از سوی والدین است، که شامل مجموعه رفتارهای متعدد و گوناگون طبیعی و بهنجار می‌باشد که والدین به منظور کنترل کردن و اجتماعی نمودن کودک از آن استفاده می‌کنند، والدین سهل‌گیر در ابعاد کنترل و خواست‌های خود معتدل و پائین از این سطح هستند و در مهر ورزی حد وسط سه الگوی موجود رابه خود اختصاص می‌دهند.خانواده والدین سهل‌گیر، نسبتاً آشفته است. فعالیت‌های خانواده نامرتب و اعمال مقررات اهمال کارانه است. ‌بنابرین‏ با توجه به چنین آرایش از عملکرد خانواده وجود رابطه منفی بین این شیوه فرزندپروری و عملکرد تحصیلی قابل انتظار است. اما والدین در شیوه مقتدرانه بینش‌های شناختی را به کودکان خود منتقل می‌سازند و تمایل بیشتری برای پذیرش دلایل کودک در رد یک رهنمود از خود نشان می‌دهند. این والدین سخن وران خوبی هستند و اغلب برای مطیع سازی از استدلال و منطق بهره می گیرند و نیز به منظور توافق با کودک از ارتباط کلامی استفاده می‌کنند. آن‌ ها ظاهراًً تحمل مقاومت در برابر قهر و غضب کودک را دارند. والدین مقتدر به آغاز تعامل کودک، به گونه و درجه ای پاسخ می‌گویند که معمولاً برای کودک خشنود کننده است.

با توجه به اینکه خانواده ها تفاوت های زیادی از نقطه نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، و همچنین از جهت نوع رفتار با فرزندان و فضای حاکم بر خانواده و رابطه والدین با فرزندان که به اشکال آزادی، استبدادی و یا دمکراسی می‌ انجامد, متفاوتند. فرزندان از نظر شخصیتِ اجتماعی و هویت فرهنگی یکسان تربیت نمی شوند. نگرش ها, تصورات و رفتار خانواده بیشترین تاثیر را بر رفتار اجتماعی و هویت فرهنگی و اجتماعی فرزندان دارد.به عنوان نتیجه نهایی می توان گفت که : شیوه های فرزند پروری دمکراتیک، فرزندانی اجتماعی و خالق پرورش می‌دهد. محور اساسی دمکراسی بر گفتگو، مذاکره و مشاوره استوار

    1. .Garmezy ↑

    1. . Masten ↑

    1. ۳٫White. ↑

    1. ۴٫Driver ↑

    1. ۵٫Warren. ↑

    1. ۶٫Smith. ↑

    1. ۷٫Tooley ↑

    1. ۸٫Montague ↑

    1. ۹٫Robinson ↑

    1. ۱۰٫Cosper ↑

    1. ۱۱٫Paul ↑

    1. ۱۲-Kumpfer,kl ↑

    1. ۱٫Gorsuch ↑

    1. ۲٫Pinquart. ↑

    1. ۳٫Rutter,m ↑

    1. .Hurlington,k. ↑

    1. ۵٫dobbines ↑

    1. .Anisworth ↑

    1. .Protective Factors ↑

    1. ۲٫Fraser ↑

    1. ۳٫Richman ↑

    1. ۴٫Galinskg. ↑

    1. Exline.5 ↑

    1. Simpson.6 ↑

    1. Hales .7 ↑

    1. Francis.8 ↑

    1. Robbins.9 ↑

    1. Lewis.10 ↑

    1. Quigley.11 ↑

    1. Wheeler.12 ↑

    1. Yang.13 ↑

    1. Mao.14 ↑

    1. Graham.15 ↑

    1. Furr.16 ↑

    1. Flowers.17 ↑

    1. Burke.18 ↑

    1. ۱٫Grossman ↑

    1. ۲٫Moore. ↑

    1. ۱٫positive psychology ↑

    1. ۲٫stroebe. ↑

    1. ۳٫Hewstone ↑

    1. ۴٫cawan ↑

    1. ۱٫Homo Religious ↑

    1. ۲٫Frankel ↑

    1. ۳٫Logotherapy ↑

    1. ۱٫Religion Orientation. ↑

    1. ۲٫Intrinsic ↑

    1. ۳٫Extrinsic ↑

    1. ۴٫forget ↑

    1. ۵٫Barger ↑

    1. .Agent Thinking ↑

    1. .Pathway Thinking ↑

    1. .snyder ↑

    1. ۴٫lopez ↑

    1. .Yalom↑

    1. ۱٫Pario↑

    1. ۱٫Mecobe ↑

    1. Martin.2 ↑

    1. Darling.3 ↑

    1. Stenberg.4 ↑

    1. .Stretch1 ↑

    1. Seligman.1 ↑

    1. ۱٫Hauser ↑

    1. Lutar.2 ↑

    1. Gushing.3 ↑

    1. Dlgado.1 ↑

    1. Marcoen.2 ↑

    1. Elkins.3 ↑

    1. ۴٫Piedmont ↑

    1. Ingram.1 ↑

    1. ۲٫ Sandvike ↑

    1. Ellison.3 ↑

    1. Hall.4 ↑

    1. Edwards.5 ↑

    1. ۶٫Spiritual Transcendence Scale(STS) ↑

    1. ۷٫Tsuang ↑

    1. Wilihams.8 ↑

    1. Simpson.9 ↑

    1. ۱۰٫Lyons ↑

    1. ۱٫Carson ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...