رابطه بین ارزش‌هـای فرهنگـی و گرایـش

دانشجویان به گشوده‌ذهنی ۱۷۷

۴-۲-۲- یافته های مربوط به شاخص‌های برازش مدل ۱۷۸

۴-۲-۳- اثر مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای مدل بر یکدیگر ۱۸۸

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

۵-۱- بحث و بررسی یافته های پژوهش ۲۰۱

۵-۱-۱- بررسی نقش متغیرهای برون‌زاد در ارتباط با متغیر درون‌زاد

گرایش به اعتماد به نفس در تفکر انتقادی ۲۰۳

۵-۱-۲- بررسی نقش متغیرهای برون‌زاد در ارتباط با متغیر درون‌زاد

گرایش به حقیقت‌جویی ۲۰۹

۵-۱-۳- بررسی نقش متغیرهای برون‌زاد در ارتباط با متغیر درون‌زاد

گرایش به تحلیلگری ۲۱۶

۵-۱-۴- بررسی نقش متغیرهای برون‌زاد در ارتباط با متغیر درون‌زاد

گرایش به گشوده‌ذهنی ۲۱۹

۵-۱-۵- بررسی نقش متغیرهای برون‌زاد در ارتباط با گرایش‌های تفکر

انتقادی ۲۲۳

۵-۱-۶- بررسی نقش متغیرهای واسطه‌ای اول در ارتباط با گرایش‌های تفکر

انتقادی ۲۲۴

۵-۱-۷- بررسی نقش متغیرهای واسطه‌ای دوم در ارتباط با گرایش‌های تفکر

انتقادی ۲۲۵

۵-۲- نتیجه‌گیری ۲۲۷

۵-۳- تلویحات نظری و کاربردی پژوهش ۲۲۹

۵-۳-۱- تلویحات نظری پژوهش ۲۲۹

عنوان صفحه

۵-۳-۲- تلویحات کاربردی پژوهش ۲۳۰

۵-۴- پیشنهادهای پژوهش ۲۳۲

۵-۵- محدودیت‌های پژوهش ۲۳۳

۵-۶- خلاصه ۲۳۴

فهرست منابــع

منابع فارسی ۲۳۶

منابع لاتین ۲۳۸

پیوست‌ها

پیوست شماره ۱: مقیاس فردگرایـی و جمع‌گرایـی افقـی و عمودی (سیواداس،

بروولد و نلسون، ۲۰۰۸) ۲۶۰

پیوست شماره ۲: نسخه فرزندان «ابزار تجدید‌نظر شده الگوی ارتباطات خانواده»

(ریچی و فیتزپاتریک، ۱۹۹۰) ۲۶۱

پیوست شماره ۳: ابزار الگوی ارتباطات دانشجو- استاد ۲۶۳

(تغییریافته ابزار تجدید‌نظر شده الگوی ارتباطات خانواده) ۲۶۳

پیوست شماره ۴: مقیاس عمومی ارضای نیازهای پایه (گانیه، ۲۰۰۳) ۲۶۵

پیوست شماره ۵: یافته های مربوط به مقایسه میزان ارزش‌های فرهنگی

ادراک‌ شده توسط دانشجویان ۲۶۶

چکیده به زبان انگلیسی ۲۶۹

فهرست جدول‌ها

عنوان صفحه

جدول شماره ۱-۱ : گرایش‌های مثبت و منفی نسبت به تفکر انتقادی ۹

جدول شماره ۲-۱ : مهارت‌های تفکر انتقادی و خرده‌مهارت‌های آن ها بر اساس

گزارش دلفی ۵۱

جدول شماره ۳-۱ : توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب دانشکده‌ها ۱۱۳

جدول شماره ۳-۲ : توزیع فراوانی گروه نمونه بر حسب جنسیت ۱۱۴

جدول شماره ۳-۳ : نتایج تحلیل عامل نسخه کوتاه مقیاس فردگرایی و جمع‌گرایی

افقی و عمودی ۱۱۹

جدول شماره ۳-۴ : نتایج تحلیل عامل ابزار الگوهای ارتباطات دانشجو- استاد ۱۲۵

جدول شماره ۳-۵ : نتایج تحلیل عامل مقیاس عمومی ارضای نیازهای پایه ۱۲۹

جدول شماره ۳-۶ : نتایج تحلیل عامل سیاهه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا ۱۳۸

جدول شماره ۴-۱ : میانگین، انحراف معیار و دامنه نمرات متغیرهای پژوهش ۱۴۷

جدول شماره ۴-۲ : ماتریس همبستگی بین متغیرهای پژوهش ۱۴۸

جدول شماره ۴-۳ : نتایج رگرسیـون چندگانه متغیرهای واسطه‌ای اول (جهت‌گیری‌های

گفت و شنود و همنوایی خانواده و دانشجو- استاد) از روی متغیرهای

برون‌زاد (ارزش‌های فرهنگی) ۱۵۲

جدول شماره ۴-۴ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای واسطه‌ای دوم (ارضای نیازهای

روان‌شناختی پایه) از روی متغیرهای برون‌زاد (ارزش‌های فرهنگی) ۱۵۶

عنوان صفحه

جدول شماره ۴-۵ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای واسطه‌ای دوم (ارضای نیازهای

روان‌شناختی پایه) از روی متغیرهای برون‌زاد (ارزش‌های فرهنگی)

و متغیرهای واسطه‌ای اول (جهت‌گیری‌های گفت و شنود وهمنوایی

خانواده و دانشجو- استاد) ۱۵۸

جدول شماره ۴-۶ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای درون‌زاد (گرایش‌های اعتماد به

نفس در تفکر انتقـادی، حقیقت‌جویی، تحلیلگری و گشوده‌ذهنی)

از روی متغیرهای برون‌زاد (ارزش‌های فرهنگی) ۱۶۴

جدول شماره ۴-۷ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای درون‌زاد (گرایش‌های اعتماد به

نفس در تفکر انتقـادی، حقیقت‌جویی، تحلیلگری و گشوده‌ذهنی)

از روی متغیـرهـای بـرون‌زاد (ارزش‌های فرهنگـی) و متغیرهـای

واسطه‌ای اول (جهت‌گیری‌های گفت و شنود و همنوایی خانواده و

دانشجو- استاد ۱۶۷

جدول شماره ۴-۸ : نتایج رگرسیون چندگانه متغیرهای درون‌زاد (گرایش‌های اعتماد به

نفس در تفکر انتقـادی، حقیقت‌جویی، تحلیلگری و گشوده‌ذهنی)

از روی متغیـرهـای بـرون‌زاد (ارزش‌های فرهنگـی)، متغیرهــای

واسطه‌ای اول (جهت‌گیری‌های گفت و شنود و همنوایی خانواده و

دانشجو- استـاد و متغیـرهـای واسطه‌ای دوم (ارضـای نیـازهـای

روان‌شناختی پایه) ۱۶۹

جدول شماره ۴-۹ : شاخص‌های نکویی برازش مدل ۱۷۹

جدول شماره ۴-۱۰ : شاخص‌های نکویی برازش مدل پس از بهبود مدل ۱۸۱

جدول شماره ۴-۱۱: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برون‌‌زاد و متغیــر

جهتگیری همنوایی خانواده بر جهتگیری گفت و شنود خانواده ۱۸۸

جدول شماره ۴-۱۲: اثرات مستقیم متغیرهای برون‌‌زاد بر جهتگیری همنوایی خانواده ۱۸۹

عنوان صفحه

جدول شماره ۴-۱۳: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیـرهـای بـرون‌‌زاد و متغیـر

جهتگیری همنوایی دانشجو- استاد بر جهتگیری گفت و شنـود

دانشجو- استاد ۱۹۰

جدول شماره ۴-۱۴: اثرات مستقیم متغیرهای برون‌‌زاد بر جهتگیری همنوایی

دانشجو- استاد ۱۹۰

جدول شماره ۴-۱۵: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برون‌‌زاد و واسطه‌ای اول

بر ارضای نیاز به خودپیروی ۱۹۱

جدول شماره ۴-۱۶: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برون‌‌زاد و واسطه‌ای اول

بر ارضای نیاز به شایستگی ۱۹۲

جدول شماره ۴-۱۷: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برون‌‌زاد و واسطه‌ای اول

بر ارضای نیاز به ارتباط ۱۹۳

جدول شماره ۴-۱۸: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برون‌‌زاد، واسطه‌ای اول

و واسطه‌ای دوم بر گرایش به اعتماد به نفس در تفکر انتقادی ۱۹۵

جدول شماره ۴-۱۹: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برون‌‌زاد، واسطه‌ای اول

و واسطه‌ای دوم بر گرایش به حقیقتجویی ۱۹۶

جدول شماره ۴-۲۰: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برون‌‌زاد، واسطه‌ای اول

و واسطه‌ای دوم بر گرایش به تحلیلگری ۱۹۷

جدول شماره ۴-۲۱: اثرات مستقیم، غیرمستقیم و کل متغیرهای برون‌‌زاد، واسطه‌ای اول

و واسطه‌ای دوم بر گرایش به گشودهذهنی ۱۹۸

فهرست شکل‌ها

عنوان صفحه

شکل شماره ۱-۱ : چهارچوب کلی مدل پیشنهادی پژوهش حاضر ‌در مورد عوامل

مؤثر بر رشد گرایش‌های تفکر انتقادی ۱۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...