مقالات و پایان نامه های دانشگاهی | ب ـ توصیف نظرات پاسخگویان – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
جدول شماره ۶ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سال ورودی به دانشگاه
نمودار شماره ۶ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب سال ورود به دانشگاه
الف ـ ۷ ـ توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت
توزیع پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت در جدول ۷ مشاهده میشود. ۹۱٫۹ درصد از حجم نمونه را دانشجویانی تشکیل میدهند که تنها به تحصیل مشغول میباشند و فقط ۸٫۱ درصد علاوه بر تحصیل شاغل نیز میباشند.
جدول شماره ۷ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت
نمودار شماره ۷ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب وضعیت فعالیت
الف ـ ۸ ـ توزیع پاسخگویان بر حسب میزان متوسط درآمد ماهیانه خانواده
متوسط درآمد ماهیانه خانواده در سه طبقه در جدول ۸ نشان داده شده است. متوسط درآمد ماهیانه بیش از نیمی از پاسخگویان (۵۸٫۲ درصد ) بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان میباشد. متوسط درآمد ماهیانه ۳۲٫۲ درصد بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و ۹٫۶ درصد کمتر از ۳۰۰ هزار تومان است.
جدول شماره ۸ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متوسط درآمد ماهیانه خانواده
نمودار شماره ۸ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان متوسط درآمد ماهیانه خانواده
الف ـ ۹ ـ توزیع پاسخگویان بر حسب تعداد اعضای خانواده
همان طور که ملاحظه می شود اکثریت پاسخگویان (۷۶٫۴درصد) خانواده ای ۴ تا ۸ نفره دارند. تعداد اعضای خانواده ۲۲٫۶ درصد کمتر از ۴ نفر و ۱ درصد نیز بیش از ۸ نفر میباشد.
جدول شماره ۹ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تعداد اعضای خانواده
نمودار شماره ۹ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب تعداد اعضای خانواده
ب ـ توصیف نظرات پاسخگویان
ب ـ ۱ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین
بررسی نتایج نشان میدهد که میزان پایبندی به دین در میان ۳۵٫۷ درصد از پاسخگویان خیلی کم و کم میباشد. در مقابل ۶٫۲ درصد از آنان زیاد و خیلی زیاد به دین پایبند میباشند. پایبندی به دین در بین ۵۸٫۱ درصد از دانشجویان نیز در سطح متوسط است.
جدول شماره ۱۰ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین
نمودار شماره ۱۰ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان پایبندی به دین
ب ـ ۲ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد
همان طور که ملاحظه می شود بیش از نیمی از پاسخگویان (۵۲٫۵ درصد) تاثیر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد را بر روی میزان پایبندی به دین زیاد و خیلی زیاد دانسته اند. ۱۲٫۲ درصد بر این عقیده اند که این گروه تاثیری بر میزان پایبندی به دین افراد ندارند. ۳۵٫۲ درصد نیز میزان این تاثیرپذیری را در حد متوسط عنوان نموده اند .
جدول شماره ۱۱ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد
نمودار شماره ۱۱ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر ارتباط با گروه همسالان کم اعتقاد
ب ـ ۳ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری
نتایج به دست آمده نشان میدهد که ۳۱٫۵ درصد از پاسخگویان بر این عقیده اند که وضعیت ظاهری افراد تاثیر خیلی کم و کمی در میزان پایبندی آنان به دین دارد. اما ۳۵٫۲ درصد تاثیر چگونگی ظاهر را بر میزان پایبندی به دین زیاد و خیلی زیاد دانسته اند. ۳۳٫۳ درصد نیز میزان این تاثیرپذیری را در حد متوسط عنوان نموده اند .
جدول شماره ۱۲ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری
نمودار شماره ۱۲ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر وضعیت ظاهری
ب ـ۴ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری اساتید
بررسی نتایج نشان میدهد که ۳۰٫۳ درصد از پاسخگویان میزان تاثیر گذاری وضعیت ظاهری اساتید را بر پایبندی دانشجویان به دین در سطح خیلی کم و کم دانسته اند. ۳۵٫۱ درصد نیز بر این عقیده اند که وضعیت ظاهری اساتید میتواند در حد زیاد و خیلی زیاد بر میزان پایبندی دانشجویان به دین تاثیر داشته باشد. افرادی که تاثیر این عامل را در حد متوسط عنوان نموده اند ۳۴٫۶ درصد از حجم نمونه را به خود اختصاص دادهاند.
جدول شماره ۱۳ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر وضعیت ظاهری اساتید
نمودار شماره ۱۳ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر وضعیت ظاهری اساتید
ب ـ۵ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه
همان طور که ملاحظه می شود ۲۹٫۳ درصد از پاسخگویان بر این عقیده اند که اسلامی کردن متون درسی دانشگاه میتواند در حد زیاد و خیلی زیاد بر میزان پایبندی دانشجویان به دین تاثیر داشته باشد. در مقابل ۴۱٫۵ درصد از آنان میزان تاثیرگذاری این عامل را بر پایبندی به دین در سطح خیلی کم و کم دانسته اند.افرادی که تاثیر این عامل را در حد متوسط عنوان نموده اند ۲۹٫۲ درصد از حجم نمونه را به خود اختصاص دادهاند.
جدول شماره ۱۴ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه
نمودار شماره ۱۴ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر اسلامی کردن متون درسی در دانشگاه
ب ـ۶ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه
نتایج به دست آمده نشان میدهد که ۲۸٫۳ درصد از پاسخگویان تاثیر برگذاری آئین های مذهبی را بر پایبندی دانشجویان به دین در سطح خیلی کم و کم دانسته اند. پاسخگویانی که معتقدند برگزاری آئین های مذهبی در دانشگاه میتواند در حد زیاد و خیلی زیاد بر میزان پایبندی دانشجویان به دین تاثیر داشته باشد ۳۲٫۱ درصد از حجم نمونه را به خود اختصاص دادهاند. ۳۹٫۴ درصد نیز تاثیر گذاری این عامل را در حد متوسط عنوان نموده اند.
جدول شماره ۱۵ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه
نمودار شماره ۱۵ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثبر برگزاری آئین مذهبی در دانشگاه
ب ـ۷ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن
بررسی نتایج نشان میدهد که از نظر ۴۴٫۱ درصد از پاسخگویان حجاب و رعایت آن در حد زیاد و خیلی زیاد در پایبندی به دین دانشجویان مؤثر است. اما ۲۵٫۸ درصد از آنان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن را در سطح خیلی کم و کم دانسته اند. ۳۰ درصد از آنان نیز معتقدند که تاثیر این عامل در حد متوسط است.
جدول شماره ۱۶ـ توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن
نمودار شماره ۱۶ ـ توزیع درصدی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر داشتن حجاب و رعایت آن
ب ـ۸ ـ توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تاثیر پوشش و آرایش
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 07:35:00 ب.ظ ]
|