• جعفری لنگرودی، محمد جعفر، وصیت،ص۵۳٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، وصیت در حقوق ایران ،ص۲۵و ۲۴٫ ↑

    1. شیخ انصاری،رساله فی الوصایا،۱۴۱۵ ه.ق،کنگره جهانی بزرگداشت شیخ اعظم انصاری، چاپ اول،قم، “لدخول التملیک بالعوض بعد الوفاه، و لذا زاد فی التذکره قید التبرّع فیخرج مثل: هذا لزید بعد وفاتی بکذاو یشکل أنّه إن أرید عدم صدق الوصیه فممنوع، و إن أرید بطلانها فلا دلیل علیه إلّا بطلان المعاوضه المعلّقه، فإن تمّ إجماعا، و إلّا ففیه تأمّل”. ↑

    1. عمید،موسی، تغییرات وصیت،ص۱۲و۲۷ به نقل از ناصر کاتوزیان . ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، وصیت، ص ۲۴ و ۲۵ و امامی، حسن، همان منبع،ص۷۹ (که ایشان بر عقد بودن وصیت تملیکی نظر دارند) و جعفری لنگرودی، محمد جعفر، وصیت،ص۱۸۴و۱۸۵ و محقق داماد،مصطفی، وصیت،ص۲۹ (ایشان بر ایقاع بودن وصیت نظر دارند) ↑

    1. جعفری لنگرودی، محمد جعفر، وصیت،ص۱۸۶٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر ،همان منبع،ص۳۶٫ ↑

    1. محقق داماد،مصطفی، همان منبع،ص۲۹٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، وصیت،ص۱۹۶ و جعفری لنگرودی، محمد جعفر، همان منبع،ص۱۹۴٫ ↑

    1. جعفری لنگرودی، محمد جعفر، همان ↑

    1. کاتوزیان، ناصر ،همان منبع،ص۳۳و۳۴ . ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، همان ↑

    1. جعفری لنگرودی، محمد جعفر، همان ↑

    1. جعفری لنگرودی، محمد جعفر، تاثیر اراده در حقوق مدنی،ص۱۳۷٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، همان منبع،ص۲۹۰٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر همان منبع،ص۱۲۱ و جعفری لنگرودی، محمد جعفر، وصیت،ص۱۹۴ و محقق داماد، مصطفی ، وصیت،ص۱۰۲٫ ↑

    1. محقق داماد، مصطفی، همان منبع،ص۱۰۲٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر ،همان منبع،ص۱۶۱٫ ↑

    1. امامی، حسن، حقوق مدنی،جلد سوم، ص ۱۲۱ به نقل از ناصرکاتوزیان۲۸۹٫ ↑

    1. کاتوزیان ، ناصر ، عقود معین ،جلد سوم، ص ۲۸۹ ↑

    1. جعفری لنگرودی، محمد جعفر، همان منبع،ص۱۸۷٫ ↑

    1. جعفری لنگرودی ، محمد جعفر ، همان منبع،ص ۴۰۷ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر ،همان منبع،ص۴۰۰ و جعفری لنگرودی، محمد جعفر، همان منبع،ص ۳۱۱ ↑

    1. عمید، حسن، فرهنگ فارسی جلد اول,ص۸۱٫ ↑

    1. قاسم زاده، مرتضی اصول قراردادهاوتعهدات،ص۲۸۶٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، ایقاع،ص.۳۵۲ ↑

    1. شهیدی ،مهدی، سقوط تعهدات، ص۱۳۱ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، همان ↑

    1. عمید، حسن ، فرهنگ فارسی عمید، جلد اول، ص ۱۸۹٫ ↑

    1. محقق داماد، مصطفی، قواعد فقه، جلد دوم، ص ۲۷۰٫ ↑

    1. شهیدی، مهدی، سقوط تعهدات،ص۱۳۷٫ ↑

    1. جعفری لنگرودی، محمد جعفر، تاثیر اراده در حقوق مدنی،ص۱۵۰ و محقق داماد، مصطفی، همان منبع،ص۲۷۱٫ ↑

    1. شیخ انصاری، مکاسب، ص ۳۶۶ و کاتوزیان، ناصر، ایقاع ، ص۳۵۴٫ ↑

    1. شهیدی، مهدی، همان منبع،ص۱۳۹٫ ↑

    1. شهیدی، مهدی ، سقوط تعهدات،ص۱۳۲٫ ↑

    1. شهیدی ، مهدی، همان ↑

    1. شهیدی،مهدی، همان منبع ص۱۳۷ و جعفری لنگرودی، محمد جعفر، تاثیر اراده در حقوق مدنی،ص ۱۵۱ و کاتوزیان، ناصر ،ایقاع،ص ۸۶٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، همان منبع،ص ۸۷٫ ↑

    1. محمد جعفر،جعفری لنگرودی، دایره المعارف حقوق مدنی و تجارت،ص ۴٫ ↑

    1. روح الله،خمینی ↑

    1. شهیدی،مهدی، سقوط تعهدات،ص۱۳۳ ↑

    1. خمینی،روح الله، همان ↑

    1. کاتوزیان، ناصر ،ایقاع ،ص ۳۶۱٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، ایقاع،ص۳۹۷٫ ↑

    1. همان منبع ، ص۳۶۵ . ↑

    1. کاتوزیان، ناصر؛ ایقاع ،ص ۳۹۴ ↑

    1. محقق داماد، مصطفی، قواعد فقه ،جلد دوم ،ص۲۶۹ ↑

    1. شهیدی، مهدی، سقوط تعهدات،۱۴۴ ↑

    1. شیخ انصاری، مکاسب ،ص۳۶۷ ” و مما ذکرنا فی الإیقاع یمکن أن یمنع دخول الخیار فیما تضمن الإیقاع- و لو کان عقدا کالصلح المفید فائده الإبراء ” ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، همان ↑

    1. جعفری لنگرودی، محمد جعفر، دایره المعارف حقوق مدنی و تجارت،ص۱۱٫ ↑

    1. امامی، حسن، حقوق مدنی،جلد اول،ص ۳۳۴ و قاسم زاده ،مرتضی، اصول قراردادها و تعهدات،ص۲۸۸٫ ↑

    1. شهیدی،مهدی، سقوط تعهدات ،ص۴۰و ۴۱٫ ↑

    1. کاتوزیان، ناصر، ایقاع ،ص۲۸۱٫ ↑

    1. همان منبع،ص۲۸۰٫ ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...