عامل ۱

مشارکت دادن مردم بومی در فعالیت های گردشگری از طریق تقسیم عادلانه سود

۸۸۳/۰

حضور نماینده بخش خصوصی در جلسات تصمیم ­گیری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

۷۰۴/۰

عامل۲:

برنامه­ ریزی جهت جذب سرمایه گذاران خصوصی خارج از استان

۷۹۵/۰

عامل۳:

برنامه ریزی برای ایجاد تعامل بیشتر بین خرده نظام های گردشگری (از قبیل هتل داری، آژانس داری، اقامت گاه­ها و ..)

۸۰۷/۰

منبع: یافته‌های پژوهش
همانگونه که مشاهده می‌شود، در ماتریس عاملی هر ستون معرف یک عامل است. مقادیر هر ستون نشان دهنده بارهای عاملی هر متغیر با یک عامل هستند. در خروجی نرم افزار عامل‌ها به ترتیب از چپ به راست با شماره‌های ۱، ۲، ۳ والی آخر قرار می‌گیرند. متغیرها نیز در ستون اول از بالا به پایین فهرست می‌شوند.
نمودار (۴-۶) تغییرات مقادیر ویژه را در ارتباط با عامل‌ها نشان می‌دهد. این نمودار برای تعیین تعداد بهینه مؤلفه‌ها به کار می‌رود. با توجه به این نمودار مشاهده می‌شود که از عامل سوم به بعد تغییرات مقدار ویژه کم می‌شود، پس می‌توان ۳عامل را به عنوان عوامل مهم که بیشترین نقش را در تبیین واریانس داده‌ها دارند، استخراج کرد.
نمودار۴-۶: نمودار تغییرات مقادیر ویژه را در ارتباط با عامل‌ها
منبع: یافته‌های پژوهش
نمودار (۴-۶) گویای این مطلب است که سه عامل اول بیشترین تغییرات را از میان عوامل هفت گانه مولفه افزایش مشارکت بخش خصوصی تبیین نموده اند.
همچنین نمودار (۴-۷) نمودار سه بعدی دوران یافته را نشان می‌دهد. در این نمودار پراکنش متغیرهای مورد بررسی نسبت به عامل‌های اول، دوم و سوم در مولفه افزایش مشارکت بخش خصوصی مشاهده می‌شود.

نمودار۴-۷: پراکنش متغیرهای مورد بررسی نسبت به عامل‌های اول، دوم و سوم
۴-۱۲-۲٫ تحلیل عاملی اکتشافی برای شاخص­ های مربوط به مؤلفه افزایش بازاریابی و تبلیغات
نتایج تحلیل عاملی برای شاخص‌های مؤلفه مربوط به مؤلفه افزایش بازاریابی و تبلیغات پیش روی نشان داد که از میان ۷ عامل مطرح شده در این بخش ۳ عامل با تبیین ۱۵۴/۴۱۳ ضریب تغییرات بیشترین تاثیر را بر این مؤلفه داشته‌اند. این عوامل به شرح جدول (۴-۱۸) می‌باشند.
جدول۴-۱۸: عوامل استخراج شده مربوط به مؤلفه افزایش بازاریابی و تبلیغات

عاملها

مقدار ویژه

درصد واریانس مقدار ویژه

درصد واریانس تجمعی

۱

۵۲۰/۳

۳۰۳/۱۵

۳۰۳/۱۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...