model Abratt (1989) -.شخصیت سازمانی. -. هویت سازمانی. -. تصویر سازمانی. در نظر گرفته نشده است. • معرفی مفهوم شخصیت سازمانی. • استناد به هویت سازمانی به عنوان اساس مکانیزم ارتباطی. • تفاوت هویت سازمانی با تصویر سازمانی با بهره گرفتن از وجه مشترک مفهوم هویت سازمانی/ تصویر شرکتی. • دارای ایده. • تمرکز بیشتر بر “ظاهر” (تصویر، اعتبار) و نسبت به “باطن” (هویت، شخصیت). • مکانیزم بازخورد بین هویت سازمانی و تصویر سازمانی. • احترام به فرهنگ به عنوان یکی از اجزای شخصیت سازمان به جای یک نقش مهم و مرکزی در تشکیل هویت در سازمان مانند Balmer and Wilson (1998), and Hatch and Schultz (1997).. • به اجرا گذاشتن مطالعه تجربی توسط بازاریابان از Abratt and Mofokeng (2001) • معرفی مفهوم شخصیت سازمانی. • استناد به هویت سازمانی به عنوان اساس مکانیزم ارتباطی. • تفاوت هویت سازمانی با تصویر سازمانی با بهره گرفتن از وجه مشترک مفهوم هویت سازمانی/ تصویر شرکتی. • دارای ایده. • تمرکز بیشتر بر “ظاهر” (تصویر، اعتبار) و نسبت به “باطن” (هویت، شخصیت). • مکانیزم بازخورد بین هویت سازمانی و تصویر سازمانی. • احترام به فرهنگ به عنوان یکی از اجزای شخصیت سازمان به جای یک نقش مهم و مرکزی در تشکیل هویت در سازمان مانند Balmer and Wilson (1998), and Hatch and Schultz (1997).. • به اجرا گذاشتن مطالعه تجربی توسط بازاریابان از Abratt and Mofokeng (2001) •بازبینی مدل Abratt. • شامل فرهنگ سازمانی و نمادهای سازمانی تحت هویت سازمانی. •تأکید بر دیدگاه کارکنان از هویت سازمانی را به عنوان بخش مهمی از مدیریت. • بهبود بازخورد کارکنان برای هویت سازمانی. • شاخص های ارتباطات داخلی و خارجی. •آیا محصولات/خدمات، مرتبط با هویت سازمانی را به حساب نیاورده است. • به صورت مفهومی و دارای ایده • افزایش پیچیدگی از مدل های قبلی. • به حساب آوردن تمام ویژگیهای قابل توجه از مدلهای قبلی (یازده عامل در مجموع). •نمایش فرهنگ سازمانی به عنوان اصل به جای یک متغیر. • شخصیت سازمان عبارت از فلسفه سازمان، ارزش سازمان و چشم انداز شرکت. • شامل ارتباطات مدیریت، چشم انداز مدیر ارشد، محصولات و خدمات، ساختار سازمانی و ساختار هویت سازمانی در استراتژی شرکت است. • هویت شرکت متشکل از ترکیبی از رفتار مدیریت و کارکنان، نمادسازی، و برنامه های ارتباطی میباشد. •تأکید بر تأثیرات محیطی در تمام بخشها. • ارتباط هویت سازمانی/ تصویر شرکت به مرزهای (حدود) مبهم. model Balmer and Gray (2000) – هویت سازمانی. -رسانه های جمعی اولیه. -رسانههای جمعی ثانویه – رسانههای جمعی ثالث. – ذینفعان. – تصویر سازمانی و اعتبارسازی سازمانی. – مزیت رقابتی (نسبی). • عوامل محیطی (سیاسی، اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و فنی، و دیگر عوامل محیطی). • عوامل بیرونی مانند ۱٫ کشور مبدأ، تصویر و اعتبار، ۲٫ تصویر صنعت و اعتبار، ۳٫ تصویر و مقررات بین دول و شرکا و غیره • مدل جدیدی، که هویت سازمانی و فرایند ارتباطات سازمانی را تشریح می کند. • عوامل محیطی و عوامل برونی برتصویر سازمان و اعتبار سازمان تاثیر میگذارند. • هویت سازمان- فرایند ارتباطات سازمان میتواند بسیاری از سازماندهیها با یک مزیت رقابتی متمایز را ایجاد کند. • نشان دهنده رسانههای جمعی ثالث. مانند شایعات (شهرت) است. • طبقه بندی ذینفعان به یازده گروه. • بدون خط بازخورد از به ذینفعان سازمان. • فرهنگ سازمانی و استراتژی سازمانی را به عنوان مؤلفههای هویت سازمانی نشان میدهد. • نقش کارکنان در تشکیل تصویر سازی سازمان مورد تأکید نیست. • بدون رابطه هویت سازمانی/ تصویرسازمانی. • بدون مطالعات تجربی برای حمایت از این مدل. ۶-۲- تعریف نگرش : تعاریف ارائه شده از نگرش که در سالهای مختلف توسط دانشمندان بیان گردیده، در جدول ۳-۲ آمده است. جدول ۳-۲ : تعاریف نگرش نویسنده و سال تعاریف Fishbein and Ajzen 1975 نگرش را میتوان به عنوان یک زمینه آموخته شده در پاسخ به یک موضوع با شیوهای همواره مطلوب و یا نامطلوب تشریح نمود. Cacioppo, Harkins & Petty 1981 نگرش به یک احساس عمومی و پایدار مطلوب یا نامطلوب درباره یک موضوع (شیء) و یا مسئله اشاره می کند. Zanna and Rempel 1988 نگرش به عنوان یک طبقه بندی کلی از تحریک یک محرک خارجی در اندازه گیری ارزیابی بیان شده است. Atkinson et al. 1990 نگرشها دوست داشتن و دوست نداشتن جاذبهها و ناسازگاریها با موضوعات (اشیا)، اشخاص، گروه ها، شرایط و یا هر جنبه دیگر قابل شناسایی از محیط، از جمله ایدههای انتزاعی و سیاستهای اجتماعی است. Oppenheim 1992 نگرش یک حالت از آمادگی، تمایل به پاسخگویی به شیوهای خاص در زمان مواجه با محرکهای خاصی است. Hawkins, Best and Coney 1998 نگرش یک ردهبندی پایدار از فرایند انگیزشی، عاطفی، ادراکی و شناختی با توجه به برخی از جنبه های محیط زیست ما است. Stevens et al. 2000 نگرش اشاره به احساسات، اعتقادات، و یا دوست داشتن فرد در مقابل یک شیء (موضوع)، ایده و یا فرد است. ۷-۲- مدل نظری مقدماتیموضوعات: بدون موضوع لینک ثابت
|
|
فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه – ۵-۲- مدل مدیریت تصویر (هویت بصری) سازمانی – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
|
 |
Cone / Roper Cause Related Teen survey (1999)نگرش نوجوانان امریکایی به بازاریابی حمایتی
– بازاریابی حمایتی برای جوانترها اصولا جذاب است.


– نوجوانان امریکایی واکنش مطلوبی داشتند و باعث تسزیع روند بازاریابی حمایتی شدند.
۵-۲- مدل مدیریت تصویر (هویت بصری) سازمانی
مدل مدیریت تصویر (هویت بصری) سازمانی نشان میدهد که روند تصویر سازمانی چگونه ساخته شده است، که به نوبه خود، می تواند به منظور توسعه یک مدل تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد. در طول سه دهه گذشته، مدلهای مختلفی از مدل مدیریت تصویر (هویت بصری) سازمانی بیان شده است. اینها عبارتند از: Kennedy (1977), Dowling (1986), Abratt (1989), Stuart (1998, 1999), Markwick and Fill (1997) and Balmer and Gray (2000).
به نظر میرسد که در برخی از این مدلها، نویسندگان هویت سازمانی با تصویر سازمانی را اشتباه گرفتهاند. در حالی که مدلهای اولیه در تشکیل تصویر سازمانی متمرکز شدهاند و از مفهوم هویت سازمانی استفاده نمیکنند، سایر مدلها فرایند مدیریت هویت سازمان را نشان می دهند. این مدلها در جدول ۲-۲ خلاصه شده است.
جدول ۲-۲ : خلاصهای از مدلهای مدیریت هویت سازمانی/ تصویر سازی سازمانی
|
مدل |
مراحل فرایند |
تاثیرات خارجی |
نکات / توضیحات |
[جمعه 1401-09-25] [ 07:49:00 ب.ظ ]
|
|
|