1. – همان، صص ۶۴-۶۳٫ ↑

    1. -Zimmermann,A. and others, op. cit, pp.135-136. ↑

    1. – سیفی، سیدجمال، پیشین، ص ۲۱٫ ↑

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۷۴-۷۳٫ ↑

    1. – موسی زاده، رضا، پیشین، صص ۱۶۹- ۱۶۸٫ ↑

    1. – میر عباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۷۴-۴۰٫ ↑

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، دادرسی های بین‌المللی دیوان بین‌المللی دادگستری در تئوری و عمل، پیشین، ص ۴۶۹٫ ↑

    1. – موسی زاده، رضا، پیشین، ص ۱۷۱٫ ↑

    1. – دولتشاه، حجت، پیشین، ص ۹۹٫ ↑

    1. – همان، صص ۶۸-۶۷٫ ↑

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، دادرسی های بین‌المللی دیوان بین‌المللی دادگستری مسائل روز، چکیده آرای و اسناد، پیشین، ص ۷۴٫ ↑

    1. – همان، صص ۶۴-۶۲٫ ↑

    1. – رهایی، سعید، پیشین، صص ۲۱۹-۲۱۷٫ ↑

    1. – همان، صص ۲۲۰-۲۱۹٫ ↑

    1. – جوانی، مارگریت، پیشین، ص ۱۹۹٫ ↑

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۶۴-۶۲٫ ↑

    1. – فریدی عراقی، عبدالحمید، پیشین، صص ۶۷-۶۱٫ ↑

    1. – میرعباسی، سیدباقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۶۶-۶۴٫ ↑

    1. – همان ↑

    1. – ضمانت اجرای کیفری، در مقابل نقض قواعدی که عنوان «جرم بین‌المللی» دارند در مواردی با اعمال صلاحیت جهانی توسط کشورها یا دادگاه کیفری بین‌المللی یا موقتی انجام می شود؛ ضمانت اجرای مدنی، که هدف آن ترمیم و جبران خسارت است؛ ضمانت اجرای اقتصادی، که محاصره یا تحریم اقتصادی است؛ ضمانت اجرای دیپلماتیک، به شکل قطع روابط دیپلماتیک و یا کنسولی با کشور خاطی می‌باشد؛ اقدامات متقابل که شامل: دفاع مشروع، اقدامات مقابله به مثل و معامله متقابل است. ↑

    1. – ضیائی بیگدلی، محمدرضا، پیشین، صص ۲۳-۲۰٫ ↑

    1. – دولتشاه، حجت، پیشین، ص ۶۵٫ ↑

    1. – نجفی اسفاد، مرتضی و هادی، مهدی، “ضمانت اجرایی آرای دیوان بین‌المللی دادگستری”، مجله نامه مفید، شماره ۵۲، اسفند ۱۳۸۴، صص ۲۶-۲۵٫ ↑

    1. – Recommendation ↑

    1. -Measures ↑

    1. – همان، ص ۲۷٫ ↑

    1. – Final ↑

    1. -Appeal Without ↑

    1. – همان، صص ۳۰- ۲۷٫ ↑

    1. – حق وتو به رأی‌ منفی هر یک از اعضای دائم شورای امنیت به قطعنامه های این شورا اطلاق می شود، رأی‌ منفی فقط ‌در مورد مسائل ماهوی «وتو» تلقی می شود نه در مسایل آئین کار. ↑

    1. – Srettam lavudecorp ↑

    1. – Rettam Evitnatsbus ↑

    1. – همان، صص ۳۳- ۳۰٫ ↑

    1. – رهایی، سعید، پیشین، صص ۲۱۹-۲۱۷٫ ↑

    1. – سیفی، سیدجمال، پیشین، ص ۲۲٫ ↑

    1. – ابراهیم گل، علیرضا، پیشین، ص ۲۴٫ ↑

    1. – Zimmermann, A. and others, op. cit, pp. 135-136. ↑

    1. – سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، ص ۱۶۰٫ ↑

    1. – سیفی، سیدجمال، پیشین، ص ۱۹٫ ↑

    1. – موسی زاده، رضا، پیشین، صص ۱۷۸-۱۷۶٫ ↑

    1. – همان ↑

    1. – همان، صص ۱۸۵-۱۸۳٫ ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۴۸-۴۷٫ ↑

    1. – سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، ص ۱۶۱٫ ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۴۹-۴۸٫ ↑

    1. – ظریف، محمدجواد و سجادپور، سیدمحمدکاظم، پیشین، ص ۴۷۵٫ ↑

    1. – دادگاه کیفری دائمی مانند دادگاه کیفری بین‌المللی (۲۰۰۲) و دادگاه های موردی از قبیل: دادگاه ویژه یوگسلاوی سابق (۱۹۹۳) و دادگاه ویژه رواندا (۱۹۹۴) را می توان ذکر نمود. ↑

    1. – erga omnes ↑

    1. – jus cogen ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، دادرسی های بین‌المللی دیوان بین‌المللی دادگستری در تئوری و عمل، پیشین، صص ۳۲۸-۳۲۲٫ ↑

    1. – Inter Governmental Organizations (I.G.O) ↑

    1. -Non – Governmental Organizations (N.G.O) ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، دادرسی های بین‌المللی دیوان بین‌المللی دادگستری مسائل روز، چکیده آرای و اسناد، پیشین،صص ۴۱-۸٫ ↑

    1. – سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، صص ۱۶۲-۱۶۱٫ ↑

    1. – ضیائی بیگدلی، محمدرضا، “رسالت دیوان در صیانت از حقوق بین الملل”، پیشین، ص ۳۴٫ ↑

    1. – Slomanson, William R, op.cit, pp.399-40. ↑

    1. – مصفا، نسرین، پیشین، صص ۲۲۴-۲۲۳٫ ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، دادرسی های بین‌المللی دیوان بین‌المللی دادگستری در تئوری و عمل، پیشین، ص ۳۲۷٫ ↑

    1. – آقایی، سیدداوود، پیشین، صص ۸۸-۸۷٫ ↑

    1. – بیگ زاده، ابراهیم، پیشین، ص ۴۰۲٫ ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، ص ۳۶۳٫ ↑

    1. – صلح چی، محمدعلی و نژندی منش، هیبت الله، پیشین، ص ۲۱۱٫ ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، ص ۲۰۹٫ ↑

    1. – همان، صص ۳۶۴-۳۶۳٫ ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، دادرسی های بین‌المللی دیوان بین‌المللی دادگستری مسائل روز، چکیده آرای و اسناد، پیشین، صص ۲۰۶-۱۰۹٫ ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، دادرسی های بین‌المللی دیوان بین‌المللی دادگستری در تئوری و عمل، پیشین، صص ۴۰۱-۳۹۹٫ ↑

    1. – همان ↑

    1. – صلح چی، محمدعلی و نژندی منش، هیبت الله، پیشین، صص ۱۲۳-۱۱۶٫ ↑

    1. – ضیایی بیگدلی، محمدرضا، پیشین، ص ۳۴٫ ↑

    1. – میرعباسی، سید باقر و سادات می‌دانی، سیدحسین، پیشین، ص ۳۸۰-۳۷۸٫ ↑

    1. – ظریف، محمدجواد و سجادپور، سیدمحمد کاظم، پیشین، ص ۴۷۱٫ ↑

    1. – دولت های اتریش (۲۰۰۲)، قبرس (۲۰۰۲)، گینه (۱۹۹۸)، نیجریه (۱۹۹۸)، پرو (۲۰۰۳)، اسلواکی (۲۰۰۴) سوئیس (۱۹۶۹)، مانند انگلستان و بسیاری دیگر، شرط استرداد یا خاتمه اعلامیه خود را با اثر فوری اضافه نموده اند. ↑

    1. – Zimmermann A. and others, op. cit, p. 626. ↑

    1. – Ibid, pp. 41-54. ↑

    1. – Ibid, pp. 634-636. ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...