۳-۵-۲- وضعیت اقتصادی اجتماعی خانواده:

این پرسشنامه استاندارد بوده و در مطالعات تیمز از آن استفاده می شود. تیمز سومین مطالعه بین‌المللی ریاضی و علوم است که در سال ۱۹۹۳ توسط انجمن بین اللملی پیشرفت تحصیلی در بین ۳۸ کشور شرکت کننده برگزار شد. پرسشنامه وضعیت اقتصادی اجتماعی استاندارد بوده و دارای ۷ سؤال می‌باشد که سواد پدر و مادر و دارایی های آموزشی دانش آموز در منزل نظیر فرهنگ لغت، میز تحریر، تعداد کتاب­های آموزشی موجود در منزل را می سنجد. برخی از سوالات از این قرار هستند: سواد پدر یا ناپدری شما چقدر است؟ سواد مادر یا نامادری شما چقدر است؟ که آزمودنی در یک پیوستار ۵ درجه ای به میزان سال­های تحصیل سواد والدین خود را به ترتیب برای ابتدایی(۱)، راهنمایی و سیکل(۲)، دیپلم و فوق دیپلم(۳) لیسانس(۴) و فوق لیسانس و بالاتر (۵)ذکر می‌کند. سوال دیگر مربوط به تعداد کتاب‌های آموزشی موجود در منزل است که از۰ تا ۱۰ جلد کتاب (۱)، ۱۱ تا ۲۵ جلد (۲)، ۲۶ تا ۱۰۰ جلد(۳)، ۱۰۱ تا ۲۰۰جلد(۴) و بیش از ۲۰۰ جلد (۵) نمره دارد و نمرات با هم جمع بسته و مقیاس را تشکیل می‌دهند. علوی (۱۳۸۶) پایایی این مقیاس را ۶۱/۰ گزارش ‌کرده‌است و برای روایی این مقیاس از روایی سازه استفاده ‌کرده‌است که آن را قابل قبول گزارش ‌کرده‌است.

۳-۵-۳- مقیاس سنجش نگرش نسبت به مدرسه:

پرسشنامه سنجش نگرش به مدرسه ( فرم تجدید نظرشده) شامل ۳۵ سوال است که دارای ۵ خرده مقیاس ادراک ازخود نسبت به تحصیل، نگرش نسبت به معلمان وکلاسها، نگرش نسبت به مدرسه، ارزش

      1. Zarina Akhtar and Hamid Khan Niazi

    1. Fan ↑

    1. Malonon, contli and freetz- cut ↑

    1. Duncan, Federman and Duncan ↑

    1. Third International Mathematics and Science study(TIMSS) ↑

    1. Wechesler ↑

    1. Leeper ↑

    1. Gardner ↑

    1. Meyer ↑

    1. Head Land & Sternberg ↑

    1. Self-control ↑

    1. Heins ↑

    1. ۱٫ Webster’s third new international dictionary ↑

    1. ۲٫ Socioeconomic ↑

    1. ۳٫ May ↑

    1. ۴٫ Alba Edwards ↑

    1. ۵٫ Process ↑

    1. ۱٫ Lamdin ↑

    1. ۲٫ Sutton & Soderstrom ↑

    1. ۳٫ Ripple & Luthar ↑

    1. ۴٫ Seyfried ↑

    1. ۵٫ Entwisle& Astone ↑

    1. ۱٫ Haveman& wolfe ↑

    1. ۲٫ Mcloyd ↑

    1. ۳٫ Wang , Haertal, & Walberg ↑

    1. ۴٫ U. S. Department of Education ↑

    1. ۱٫ Grissmer , Kirby , Berends & Williamson ↑

    1. ۲٫ Duncan , Featherman &Duncan ↑

    1. ۳٫ Gottfried ↑

    1. ۴٫ Hauser ↑

    1. ۵٫ Mueller & Parcel ↑

    1. ۱٫ Bollen , Glanville & Stecklov ↑

    1. ۲٫ Hauser & Huang ↑

    1. ۳٫ Coleman ↑

    1. ۴٫ Oakes ↑

    1. ۵٫ Azturk ↑

    1. ۱٫ Poverty Concentration ↑

    1. ۲٫ این مسئله با این که در آمریکا مورد بررسی قرار گرفته می‌تواند ‌در مورد سایر کشورها نیز صدق کند. ↑

    1. ۳٫ Limited English Proficiency ↑

    1. ۴٫ Violence and poor health ↑

    1. ۱٫ Hauser & Warren ↑

    1. ۲٫ Comer ↑

    1. ۱٫ Duncan’s socioeconomic index ↑

    1. ۲٫ Eccles, Lord & Midgley ↑

    1. ۱٫ Beroek, et al. ↑

    1. ۲٫ Brecko ↑

      1. Popea, Roper and Qualter

    1. . Mavroveli and Jos´e Sanchez-Ruiz ↑

    1. . Trait Emotional Intelligence Questionnaire-Child Form (TEIQue-CF), ↑

    1. . DOWNEY, MOUNTSTEPHEN, LLOYD, HANSEN, & STOUGH ↑

    1. . Swinburne University Emotional Intelligence Test (SUEIT ↑

    1. . Lerner ↑

    1. ۱٫ Eccless et al. ↑

    1. ۲٫ Fraser & Butts ↑

    1. ۳٫ Willson ↑

    1. ۴٫ Eisnhardt ↑

    1. ۱٫ Popea, Roper and Qualter ↑

    1. ۲٫ Mavroveli and Jos´e Sanchez-Ruiz ↑

    1. ۳٫ DOWNEY, MOUNTSTEPHEN, LLOYD, HANSEN, & STOUGH ↑

    1. ۱٫ Anderson & Burns ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...