۱

۴۷۳/۰

۲۲۴/۰

۲۲۱/۰

۹۶۴/۱

۸۲۲/۸۸

۰۰۱/۰

با توجه به مقدار آماره دوربین واتسون فرض استقلال خطاها تایید می‌شود. جدول فوق ضریب رگرسیونی تأثیر نوستالژی برانگیخته بر تمایل به خرید را نشان می‌دهد و موید این است ضریب همبستگی بین این دو متغیر ۴۷۳/۰ است که با توجه به مقدار ضریب تعیین ۲۲۴/۰ R2= می­توان گفت حدود ۲۲ درصد از تغییرات میزان تمایل به خرید توسط نوستالژی برانگیخته قابل تبیین است.
جدول ۴-۲۵: ضریب رگرسیونی تاثیر نوستالژی برانگیخته بر تمایل به خرید

شاخص آماری
متغیر

ضریب رگرسیونی استاندار نشده

خطای استاندارد

ضریب رگرسیونی استاندارد شده

t

سطح معنی‌داری

عدد ثابت

۷۹۷/۲۲

۵۰۹/۴

۰۵۶/۵

۰۰۱/۰

نوستالژی برانگیخته

۲۵۰/۱

۱۳۳/۰

۴۷۳/۰

۴۲۵/۹

۰۰۱/۰

۴۷۳/۰
نمودار تاثیر رگرسیونی تاثیر نوستالژی برانگیخته بر تمایل به خرید
می­توان معادله رگرسیونی زیر را برای پیش ­بینی تمایل به خرید از طریق نوستالژی برانگیخته تنظیم کرد:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نوستالژی برانگیخته (۲۵۰/۱) + ۷۹۷/۲۲ = تمایل به خرید
یافته‌های رگرسیونی فوق حاکی از این است که ، بین نوستالژی برانگیخته و تمایل به خرید رابطه معنی‌داری وجود دارد. همچنین با توجه به ضریب رگرسیونی استاندارد شده می‌توان گفت، به ازای یک واحد تغییر در نوستالژی برانگیخته ، ۴۷۳/۰ واحد تغییر در تمایل به خرید به وجود می آید. ( این فرضیه تحقیق با دلالت بر رابطه مستقیم بین نوستالژی برانگیخته و تمایل به خرید تایید شد).
فرض صفر: نوستالژی برانگیخته با سن هواداران فوتبال رابطه نداشته و سن قابلیت پیش ­بینی نوستالژی برانگیخته را ندارد. H0: r=0
فرض پژوهشی: نوستالژی برانگیخته با سن هواداران فوتبال رابطه داشته و سن قابلیت پیش ­بینی نوستالژی برانگیخته را دارد. Ha: r۰
برای بررسی این رابطه پس از در نظر گرفتن ملاحظات لازم از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شد که نتایج آن به قرار زیر است.
جدول ۴-۲۶: جدول ماتریس همبستگی رابطه بین سن با نوستالژی برانگیخته

سن

نوستالژی برانگیخته

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...